دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۴۵:۳۷

نفتکش‌ها در آب‎های سنگاپور اجاره شدند؛
بازار داغ ذخیره نفت روی آب در سنگاپور

باشگاه خبری فراساحل: قیمت نفت پس از تصمیم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا به زیر 50 دلار برای هر بشکه بازگشت، بنابراین اکنون فروشندگان تلاش می‌کنند که نفت را حداقل برای یک یا دو ماه ذخیره کنند و سپس آن را بفروشند. همزمان با آغاز فصل تعمیرات پالایشگاهی و با تکیه بر قیمت پایین نفت، فروشندگان نفتی ذخیره‎سازی این مایع ارزشمند را روی نفتکش‌ها آغاز کردند که در پی آن تازه‌ترین نفتکش‌ها در آب‌های سنگاپور برای ذخیره نفت اجاره شدند.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، در آخرین تحولات بازار نفتکش‌ها شرکت Clearlake یکی از زیرمجموعه‌های Gunvor به تازگی نفتکش غول‌پیکر (VLCC) آرنزا XXVII را با ظرفیت 308 هزار و 596 DWT به قیمت 33 هزار دلار در روز برای یک تا چهار ماه اجاره کرد. از سوی دیگر شرکت ST Shipping، بازوی کشتیرانی Glencore نیز نفتکش Plata Glory را با ظرفیت 300 هزار و 133 DWT به مدت یک ماه با قیمت 22 هزار دلار در روز اجاره کرد. قیمت اجاره روزانه این نفتکش در ماه دوم به 26 هزار دلار و در ماه سوم به 29 هزار دلار افزایش خواهد یافت.


فروشندگان از شرایط Contango در بازار نفت بهره می‌برند، شرایطی که در آن قیمت نفت در زمان تحویل در آینده از قیمت کنونی آن بیشتر خواهد بود. قیمت نفت طی هفته گذشته پس از تصمیم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا پس از هفته‌ها افزایش، کاهش یافت و به زیر 50 دلار برای هر بشکه بازگشت. یک معامله‌گر نفتی اظهار کرد: "اکنون فروشندگان تلاش می‌کنند که نفت را حداقل برای یک یا دو ماه ذخیره کنند و سپس آن را بفروشند."


در همین حین، با پایین آمدن اجاره روزانه نفتکش‌ها ذخیره نفت بر روی آب به منظور فروش محموله‌ها در آینده برای معامله‎گران جذاب‌تر شده است. اجاره روزانه یک فروند نفتکش VLCC از ژانویه 2016 تا کنون نزدیک به 20 هزار دلار کاهش یافته و به 38 تا 42 هزار دلار رسیده است. در ماه اکتبر امسال نزدیک به یک میلیون بشکه از ظرفیت پالایشی آسیا از مدار خارج می‌شود. این به معنی آنست که محموله‌های ماه آگوست امسال در بازارهای آسیا مشتری نخواهند داشت.



  کد خبر : 1935
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :